Nom Nom Nom Di "sana"

11.1.13 18 Comments A+ a-



Bismillahi Rahmani Rahim



















































































































Dari Abu Hurairah r.a. bahawa Nabi Muhammad s.a.w bersabda: "Apabila seorang anak Adam mati putuslah amalnya kecuali tiga perkara : sedekah jariah,atau ilmu yang memberi manfaat kepada orang lain atau anak yang soleh yang berdoa untuknya." 

(Hadith Sahih - Riwayat Muslim dan lain-lainnya)

Bacaan selanjutnya di sini


Jom kita doakan orang tua kita di"sana"
Semoga mereka sentiasa "kenyang" dengan doa yang kita kirimkan:)
Ingatan untuk saya juga:)

18 komen

Write komen
January 11, 2013 at 2:38 AM delete

maka didiklah anak2 kita supaya menjadi saham akhirat untuk kita nanti.. ;D

Reply
avatar
January 11, 2013 at 6:26 AM delete

slm owh akak mmg selalu pesan kat anak2 tiap kali solat jgn lupa sedekahkan al-fatihah juga kpd ibubapa wpun ibu bapa msh hdp.bukan dh meninggal dunia br nk doakan ^*


#ni akk bc entri bro dgn anak sekali,mmg blog wajib baca masa bw.dorg suka bc kartun di sini ^*

Reply
avatar
deno
AUTHOR
January 11, 2013 at 7:42 AM delete

muhasabah diri... nice entry awak^^

Reply
avatar
deno
AUTHOR
January 11, 2013 at 7:43 AM delete

p/s: tumpang tanya kartun di sini dilukis guna apa ya... tq:)

Reply
avatar
plain83
AUTHOR
January 11, 2013 at 9:41 AM delete

baguih2.. doa itu bak perisai dan pelindung, mari kita amalkan sentiasa ^^

Reply
avatar
Uncle Jonni
AUTHOR
January 11, 2013 at 10:11 AM delete

ya... bagus entry ini... i like... huhuhuh

Reply
avatar
Aujinz
AUTHOR
January 11, 2013 at 3:46 PM delete

ini entry power... aku suka XD

Reply
avatar
keri ikhwan
AUTHOR
January 11, 2013 at 10:31 PM delete

comel giler.. dan mesej mantap!

*wooo.. blog aku dilanda wabak virus sama macam ko kena dulu... leh kongsi cara nk atasi tak?
tengah pening

Reply
avatar
cci
AUTHOR
January 11, 2013 at 10:49 PM delete

dr kecik da kene didik supaya sentiasa mengingati kedua org tua.. :) like this entry

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
January 13, 2013 at 4:16 AM delete

kau baca doa kpd mak bapak sebelum makan yek?

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
January 13, 2013 at 5:50 AM delete

Kalau rajain buat la solat sunat hadiah utk mereka di sana.

Reply
avatar
HEMY
AUTHOR
January 13, 2013 at 10:09 PM delete

ah jeles tgok katun kau

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
January 13, 2013 at 10:40 PM delete

bek.... ^^
sweet je katun tu...simple but good! :)

Reply
avatar