K-Drama : Sepasang Kasut Itu Part II

27.8.12 33 Comments A+ a-

 
 Bismillahi Rahmani Rahim


Klik sini untuk membaca Sepasang kasut itu Part 1
 Saya upload cepat sebab dah buat beberapa siri kat kampung:)



K-Drama : Sepasang Kasut Itu Part II



Sejak hari itu dialah yang sentiasa menjadi tempat Ayah melepaskan geram..
Kesemua kesalahan mesti Ayah tuduh Hayyan.. 
Walaupun aku yang buat..Tetap semuanya dibahu Hayyan..
Maafkan akak sayang..
Sebab tak dapat melindungi Hayyan..


Tapi..sedikiit pun..
Hayyan tak pernah membantah bila dimarahi..
Tak pernah sekali pun Hayyan mencebik, merungut, meninggikan suara..
Apatah lagi merotan Ayah diam-diam masa Ayah tengah tidur..
Berbanding dengan akak, kau sebenarnya anak yang baik Hayyan.. 



Aku ingat lagi..
Bila suatu hari, Ayah kemalangan ditempat kerja..
Doktor sahkan ayah tak dapat bekerja seperti biasa..
Kami sekeluarga menangis..Tapi Hayyan tak..
Tapi jauh disudut hati..
Aku tahu..Hayyan bukan tak nangis sebab tak sayang Ayah..
Tapi Hayyan tak nangis sebab terlalu sayangkan Ayah..



Kau penipu Hayyan..kau penipu!!
Kita pergi sekolah jalan kaki sama-sama..
Tapi..
Aku tahu..Dalam diam-diam..kau..




"Hayyan ponteng sekolah setengah hari sebab nak tolong kita sekeluarga kan?..
Kawan-kawan yang bagitahu akak.." marahku..
Bila aku berkeras ingin menyuruhnya jangan ponteng, Hayyan marah..
"Kak Long belajarlah sungguh-sungguh..
Dalam keluarga kita, Kak Long je yang pandai..
Adik bodoh!"..ujarnya..
Manik manik di mataku berjurai lagi..



Semua kerja Hayyan buat..
Dari angkat kotak kat Kedai Runcit Cik Yah, bersihkan semak belakang rumah Kak Som, 
sampailah petik kelapa kat kebun Wak Abon sebab monyetnya demam semua kau buat..
Kau terlalu muda untuk buat semua ni Hayyan..Tapi kau mengerti..



Duit upah tak sesen pun Hayyan pegang..
Semua kau bagi kat Ummi..
Dari dalam bilik aku terdengar kau kata..
 Kau penipu Hayyan:(



Dengan duit itulah Ummi guna untuk belanja rumah dan belanja ubat Ayah
yang semakin uzur..



Dengan duit itulah kau gunakan untuk belanja sekolah akak..
Kenapa aku tak sekuat dan setabah kau Hayyan?
Kenapa? 



Bersambung...

33 komen

Write komen
zack
AUTHOR
August 27, 2012 at 11:23 PM delete

Pergh! mau cewek2 nangis baca komik novel ko ni ^_^

Reply
avatar
alieavea
AUTHOR
August 27, 2012 at 11:32 PM delete

nk sambungan...cepat hapload....hehe

Reply
avatar
norinaomar
AUTHOR
August 27, 2012 at 11:36 PM delete

kenapa suci sangat hati Hayyan...kenapa???????

*emo pulak

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
August 27, 2012 at 11:39 PM delete

tang bt keje semua tu sayu gak la ati.huhu..amek kelapa sbb monyet ye dmam..hehehe.terbekk.teruskan..next pulak?

Reply
avatar
August 27, 2012 at 11:47 PM delete

sayu hati sayu sekali.... kreatif sungguh...

Reply
avatar
misz_eyza
AUTHOR
August 27, 2012 at 11:48 PM delete

alahai naper rasa macam mata berair jer huhu...

nextt plishhhh

Reply
avatar
merahitujambu
AUTHOR
August 28, 2012 at 12:13 AM delete

cite sambung2 ni yang suspen ni...ergggghhh

Reply
avatar
Yousof
AUTHOR
August 28, 2012 at 1:14 AM delete

Tabah habis si Hayyan! Akak mana tak sedih dan terharu kalau ada adik sebaik dan setabah dia kan..

aduhh, kenapa aku tersentuh layan K-Drama ni??

Tu tandanya aku sama macam yang lain, menunggu sambungannya.

Reply
avatar
shidaR
AUTHOR
August 28, 2012 at 1:28 AM delete

uihh..bersambung plak..kusyuk duk hayati caracter hayyan nih ^_^

Reply
avatar
C++
AUTHOR
August 28, 2012 at 3:50 AM delete

Bhai NaZha...

Pasai aper gua masih tak kuar airmata nih... Tolong......

Reply
avatar
August 28, 2012 at 4:21 AM delete

damn... cerita ini terlalu bagus layak dijadikan filem... mohon shuhaimi baba atau mamat khalid buat filem adaptasi pasal hayyan

Reply
avatar
C++
AUTHOR
August 28, 2012 at 9:50 AM delete

Bhai Noob...

Shuhaimi Baba kureng kalu citer macam nih... Mamat Khalid pon samer gak... yang paling layak buat filem nih aderlah.... Shamsul Yussuf.... hahahaha....

Reply
avatar
keri ikhwan
AUTHOR
August 28, 2012 at 6:21 PM delete

mohon Hayyan jgn mati pd penamat cerita ni nanti... haha

Reply
avatar
Taufik
AUTHOR
August 28, 2012 at 7:43 PM delete

sedih jugak la
harap2 hepi ending
(jangan harap la nazha kata)

Reply
avatar
nazha anua
AUTHOR
August 28, 2012 at 9:04 PM delete

ko nangis jugak kan z?haha

Reply
avatar
nazha anua
AUTHOR
August 28, 2012 at 9:05 PM delete

watak Hayyan memang sengaja dicipta macam sasuke konon2..

Reply
avatar
nazha anua
AUTHOR
August 28, 2012 at 10:10 PM delete

hehe..thanks for support bro:)

Reply
avatar
nazha anua
AUTHOR
August 28, 2012 at 10:12 PM delete

tak nak tak nak..

aku nak george lucas lulz

Reply
avatar
nazha anua
AUTHOR
August 28, 2012 at 10:13 PM delete

aku pun harap macam tu jugak..heh heh

Reply
avatar
nazha anua
AUTHOR
August 28, 2012 at 10:14 PM delete

sambungannya karang lepas merdeka..kot

Reply
avatar
Aujinz
AUTHOR
August 28, 2012 at 11:18 PM delete

hoii lajunya apdet... ai ai ai.. terasa aku.. wakakakaka

Reply
avatar
nazha anua
AUTHOR
August 29, 2012 at 1:32 AM delete

wakaka..cepat update origami biru cepat!

Reply
avatar
BiskOt
AUTHOR
August 29, 2012 at 6:43 PM delete

apok nya mcm A.Galak. adkh akhir episod mesti apoknya ckp.. "hayyan walaupun apok selalu mukol kau, apok sygkn kau yan, kau jagelah kakak kau" (pepandai je xDD). 1wtak mati, best kot. :D

Reply
avatar
SiBudakKurus
AUTHOR
August 29, 2012 at 9:18 PM delete

mintak2 ending yg hepi2..hehe

Reply
avatar
cEro
AUTHOR
August 30, 2012 at 1:31 AM delete

Oit oit!!
Ada ninja potong bawah..
Abis menitis manik air dari mata..

Reply
avatar
PoP-Soul
AUTHOR
August 30, 2012 at 7:30 AM delete

HAa...MANLY teras aku dibuatnya...10 thumbs UP!!!!!!!!!

Reply
avatar
plain83
AUTHOR
August 30, 2012 at 10:20 AM delete

wow demanding tu nak george lucas..LoL ^^
apa2 pon nice illustrated story..keep em' comin nazha!
thumbs up..done follow here..got deviantart? kalo ada mau follow situ juga..teruskan berkarya

Reply
avatar
rAIHan
AUTHOR
August 30, 2012 at 11:55 PM delete

terharu sangat baca..sob sob..next pliss..

Reply
avatar
plain83
AUTHOR
August 31, 2012 at 1:23 AM delete

part panjat pokok nyok sambil gigit pisau kat mulut tu cute gilaa...suka suka hahaha XD

Reply
avatar
Jannah Zai
AUTHOR
August 31, 2012 at 6:07 AM delete

ala.. habis celak aku.. luntur.. siyess.. huhuh.. sedih la.. :(

Reply
avatar
hanis
AUTHOR
October 2, 2012 at 7:07 AM delete

adei mata masuk habuk.

Reply
avatar
Tengku Puteri
AUTHOR
October 4, 2012 at 3:35 AM delete

sebak jugak baca part nih..huhuhu..

Reply
avatar