Bagi & Belah | Giveaway Kartunster yo'

30.7.12 47 Comments A+ a-


Bismillahi Rahmani Rahim

Bagi dan Belah | Giveaway #1
Kartunster


Hai hai hai semua:)
Sebelum nak buat Bagi & Belah ni, saya ada buat survey pada entri sebelum ini..
Setelah mengira survey dengan menggunakan method statistik yang rumit..
jadi saya mengumumkan blog Kartunser dengan rasa rendah hatinya akan mengadakan...
Yeah..tepuk..tepuk..
Aduyai..tertinggal huruf "N" la pulak..demit..
Ah..kejap lagi la edit..

***********************************************************************************************************

Nak kena buat apa?

Untuk pengetahuan semua, saya sedang menyiapkan projek komik strip mini bertajuk 
"tak LAWAK LORONG BELAKANG lah sangat"
Ini antara komik yang saya sangat semangat nak buat..Justeru saya nak sangat kawan-kawan sekalian terlibat sama dalam pembikinan komik strip ni:)

Jadi, yang anda kena buat senang je..

1) Download komik Lawak Lorong Belakang (LLB) #1 dibawah..
2) Tolong saya isikan belon-belon dialog untuk komik ini mengikut citarasa dan kreativiti anda masing-masing ya:)

Macam mana?susah tak susah tak?senang je kan..hehe

Buat dialog-dialog yang kelakar tak hengat ye..lol
Biarlah sampai orang yang baca tu nanti lupa asal-usulnya..
Biarlah orang yang baca tu nanti lupa dunia..
Janji tak lupa akhirot..hehe

***********************************************************************************************************


Syarot-syarotnya?


1) Buat 1 entri khas untuk  Bagi & Belah ni..nama ikutlah kreativiti anda
2) Bubuh gambar ini...backlink kan gambar ini ke entri kartunster.blogspot



3) Muatnaik/upload komik LLB#1 yang telah anda tulis dengan dialog tersebut
4) Ikut andalah nak tag kawan-kawan ke tak..hukumnya harusss je
5) Link kan post atau entri anda ke ruangan komen entri ini untuk dinilai oleh para juri  Bagi & Belah  #1 ini:)


Mudah kan?:)

***********************************************************************************************************

Hadiahnya apa weh?

Jujurnya, saya hanya pandai melukis..
Jadi, hadiahnya yang saya nak bagi kepada para pembaca yang baik sekalian berkaitan lukisan juga..mungkin tak lumayan, tapi saya rasa itulah cara terbaik untuk saya hargai anda semua:)



1) 5 keping kad raya istimewa handmade oleh my hand untuk 5 pemenang terbaik
(ini contoh)



2) 5 lukisan/karikatur yang customize untuk 5 pemenang saguhati
Apa yang anda nak saya lukis, saya akan lukiskan ok:)
(ini contoh)

***********************************************************************************************************

Barisan juri juga bukan main-main tahu..


Shingggg!!!

Jadi..
Berusahalah untuk membuat para juri ini ketawa ya semua:)
Terima kasih untuk yang sudi sertai:)


HaHaHaHaHaHa




**update: Tempoh expired 10 Ogos 2012 bersamaan 20 Ramadan 1433 Hijr
Sebab saya nak buat entri khas pengumuman siapa yang menang..
Serta takut nanti kad raya lambat sampai..

**update penyertaan setakat ini  :) terima kasih ya
1) Keri Ikhwan
2) Norinaomar
3) Kawaii Dysha
4) misz_eyza
5) nurdani
6) ayut
7) SiBudakKurus
8) Shida#39;R
9) C++ (nama paling pelik tapi unik setakat ni)
10) Cik Cip Puding
11) En Taufiking
12 ) Biskot

**update : telah luput:) terima ksih semua yang sudi join..saya akan buat entri khas untuk ini ya:)

47 komen

Write komen
nurdani
AUTHOR
July 30, 2012 at 11:18 PM delete

gulp. boleh tahan payah nak buat orang gelak sampai lupa dunia ni. aih..cari idea cari idea arghhhh

Reply
avatar
Taufik
AUTHOR
July 30, 2012 at 11:23 PM delete

hoh senang ja ni
gelak tak gelak belakang kira

Reply
avatar
July 30, 2012 at 11:40 PM delete

ana nak join juga boleh ke hahahahaha

Reply
avatar
onlajer
AUTHOR
July 31, 2012 at 12:31 AM delete

Takde tempoh sah laku ke untuk GA ini

Reply
avatar
merahitujambu
AUTHOR
July 31, 2012 at 1:29 AM delete

menarik ni..tapi kalau nk buat org gelak cm seksa plak..XD

Reply
avatar
Aujinz
AUTHOR
July 31, 2012 at 2:49 AM delete

Kena perah otak wooo.. kejap kejap cari idea.. koh koh koh

Reply
avatar
zack
AUTHOR
July 31, 2012 at 9:09 AM delete

Tak ada Blog payah betul lah nak join :(

Reply
avatar
zack
AUTHOR
July 31, 2012 at 9:44 AM delete

Aku post jelah buah fikiran aku kat sini tentang dialog2 Lawak2 Lorong Belakang tu kat sini ye hehehe :DD

DIALOG -:

Antagonis 1 : uihhh!! paper! mesti ada job kosong kat Ruang iklan cari kerja ni! mesti ada job GOMEN yg sesuai dengan aku ^_^ (sambil buat mata buntang) xDD ngeeeee!

Dialog -: section 2

Buble 1- waw! Jawatan kosong sebagai KETUA POLIS NEGARA! Kelayakkan pernah bermain permainan polis sentri semasa zaman kanak2!(sambil mata buntang)

Buble 2- Huh!!! Mak kau!!Jawatan Kosong sebagai Ketua pembangkang di dewan parlimen! Kelayakkan pernah dihumban ke jail atas tuduhan Meliwat dan ditumbuk sebelah matanya oleh Ketua Polis Negara.

Buble 3- Whoaaaa!! Jawatan sebagai Ustaz!! syarat minima harus join parti Pas dan ikut berceramah di pentas2 politik mereka..waw!!! Tiket ke syurga tu! dijamin! kirik,kirik!

Dialog -: section 3

Antagonis 2 - Kau buat apa tu bro dengan paper wa?(sambil buat muka annoying) ..

Antagonis 1 - pfftttt,errrr,,trrrrr,,tak de pape..( sambil muka waspada yang kantoi)

Dialog -: section 4

Antagonis 2 - Tuih! berangan lagi lah tu! berangan nak minta kerja hebat2 ko tu PENGEMIS je! Mengaji pun tadika je,kaki pun kudung,hisap Gam lagi ada hati nak job bagus2? preetttt! korek hidung di bulan puasa ni lagi best dari berangan macam kau wakakak(sambil buat muka kejam yang macam pelaq 4 segi) kah3

Antagonis 1 - Uwaaaaaaa! sekurang2nya aku berwawasan dari kau lah lahabau! nak juga masa depan yang gemilang,terbilang dan cemerlang! uhuk!uhuk! isl,isk,isk

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
July 31, 2012 at 4:58 PM delete

eh, ministry of malaysia tu bukan blog hang ka?

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
July 31, 2012 at 5:00 PM delete

tak payah nak lupa dunia sangat pun tak apa sebenarnya..hehe

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
July 31, 2012 at 5:00 PM delete

yes dats is very the rite..

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
July 31, 2012 at 5:01 PM delete

ente memang ana sangat alu-alukan encek noob..haha

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
July 31, 2012 at 5:01 PM delete

ada encek onlajer..baru je update..maap maap

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
July 31, 2012 at 5:02 PM delete

silakan ya..buat orang sedih pun boleh juga:)

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
July 31, 2012 at 5:03 PM delete

Ojinz, hang wajib masuk..kalau tak aku culik dik ah bawak lari nanti..haha

Reply
avatar
zack
AUTHOR
July 31, 2012 at 10:29 PM delete

Bukanlah beb..aku just pengomen tetap kat blog tu..aku pinjam LINK blog tu je untuk Komen.

Cuba ko klick Nick aku sekarang. ^_^ hehehe

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
July 31, 2012 at 10:38 PM delete

eh, keluar blog aku..hahaha..
ingat yang ministry to blog hang..

sebab bukak kat link nama hang kat noob pon keluar yang ministry tu jugak..

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
July 31, 2012 at 10:41 PM delete

zack..kelakar gaban ni..bahaha
karang kalau yang join bagi belah ni tak sampai 10, aku bagi hadiah jugak la kat hang nanti:)

terima kasih na sudi perah otak buat dialog ni..hehehe

Reply
avatar
zack
AUTHOR
August 1, 2012 at 12:03 AM delete

Aku manfaatkan profile Nick/URL tu je masa komen,itu yg orang tak tahu tentang kelebihan profile ni..mudah,ringkas dan berguna juga untuk promosi blog2 yg kita lawati tanpa sedar..tu pun kira tolong member gak tanpa sedar hehehe..kalau orang tau kelebihan profile ni..pengomen Anonymous akan terhapus bro.

Reply
avatar
zack
AUTHOR
August 1, 2012 at 12:11 AM delete

idea aku datang secara tiba2 je..aku pun pakai bedal taip je bhaahahah xD

Hahaha hadiah? tak payah susah2 bro..ko buat je satu entry katun khas untuk aku kalau aku menang kikikik :DD gurau je bro ^_^

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
August 5, 2012 at 7:06 PM delete

salam kepada admin..aku dh cuba guna sgala kmahiran aku..
tp ternyata aku blm ckup mahir lg..aku nk tanye..
nk anata ke mane kariya aku nie..huhu..
nk send ke email ke?
x kn nk post kn kat sini..
kang x pasal2 kene gelak dgn folower kau..huhu

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
August 5, 2012 at 7:17 PM delete

salam:)

kalau anda pernah amik kemahiran hidup masa PMR, jadi anda berkemahiran sebenarnya:)hehe..
ada blog tak?kalaua tak ada tak apalah, hantar je ke emel saya nazhaanua[at]gmail[dot]com..

usah risau digelak folower saya, sebab memang untuk bgelak ketawa je kan..lagipun folower saya tak banyak pun..hehe

tq ya:)

Reply
avatar
Keri
AUTHOR
August 7, 2012 at 8:51 AM delete

Salam, join contest nih :)

http://ilusi-fantasidunia.blogspot.com/2012/08/bagi-dan-belah-kartunster-komik-lawak.html

sesaje buat sebab tetiba ada idea :D

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
August 7, 2012 at 5:06 PM delete

Salam:) Thanks encek keri:) tak sabar nak baca..hehe

Reply
avatar
norinaomar
AUTHOR
August 8, 2012 at 3:11 AM delete

Nazha, saya dah join..malunya sebab langsung tak lawak..tapi saja nak memeriahkan suasana

http://noipunyablog.blogspot.com/2012/08/bagi-belah-kartunster-komik-lawak.html

Reply
avatar
August 8, 2012 at 8:23 AM delete

da join da nazha.. xmenang tetap nak adiah..hehehe

http://kawaiidyshastudio.blogspot.com/2012/08/bagi-dan-belah-oleh-kartunster-jom-join.html

Reply
avatar
mrs eyza
AUTHOR
August 8, 2012 at 8:29 AM delete

eyza datang join yer nazha walaupun tak sekreatif mana huhu...


http://slumberzgurll.blogspot.com/2012/08/bagi-dan-belah-giveaway-1-kartunster.html

Reply
avatar
Sya Isya
AUTHOR
August 8, 2012 at 11:52 AM delete

GA yang kreatif. Tapi takde idealah pula nak isi belon kosong tu.

Reply
avatar
nurdani
AUTHOR
August 8, 2012 at 6:00 PM delete

kalau peserta kurang daripada 10, untuk yang dah join tu tetap akan dinilai kan?

Reply
avatar
nurdani
AUTHOR
August 8, 2012 at 6:19 PM delete

saya dah join :)

http://nurdaniub.blogspot.com/2012/08/bagi-belah-lawak-lorong-belakanglah.html

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
August 8, 2012 at 6:26 PM delete

Kalau <10, semua saya bagi hadiah:)

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
August 8, 2012 at 6:37 PM delete

Ya, saya tak sabar nak baca juga..terima kasih Puan:)

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
August 8, 2012 at 6:38 PM delete

Ya, terima kasih sebab join ya:) kreatif ke tak belakang kira:)

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
August 8, 2012 at 7:35 PM delete

dtg kerana menjoinkan diri utk ini

http://akuayut.blogspot.com/2012/08/bagi-belah-by-kartunster.html

:)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
August 9, 2012 at 4:20 AM delete

datang join! http://kay-akam.blogspot.com/2012/08/bagi-belah-giveaway-kartunster.html

Reply
avatar
Shida Radzuan
AUTHOR
August 9, 2012 at 12:28 PM delete

shida join tp dah 10hb, awak terima ke?? ^_^

http://www.duniashida.com/2012/08/bagi-belah-giveaway-kartunster-peace-yo.html

Reply
avatar
C++
AUTHOR
August 9, 2012 at 6:41 PM delete

Bhai NaZha ...

Ini entry gua... hahahaha

http://cipantapirtenuk.blogspot.com/2012/08/lawak-lorong-belakang.html

Reply
avatar
August 9, 2012 at 6:48 PM delete

Awak tak kate sebelum 10hb maka dengan itu saya tetap join juge. Buleh ye.

http://cikcippuding.blogspot.com/2012/08/join-bagi-belah.html

Reply
avatar
YouSOF
AUTHOR
August 10, 2012 at 12:22 AM delete

Kenapa aku ketinggalan pasal benda ni ek? hoho

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
August 10, 2012 at 1:39 AM delete

sempat lagi ni bro:)hehe

Reply
avatar
Taufik
AUTHOR
August 10, 2012 at 7:11 AM delete

terimalah entry sumbang dariku hehe

http://www.taufiking.com/2012/08/tak-lawak-lorong-belakang-lah-sangat.html

Reply
avatar
C++
AUTHOR
August 10, 2012 at 8:58 AM delete

Bhai NaZha...

Ini entry ditaja APCO lar... hahaha ... layak ker??

Reply
avatar
Taufik
AUTHOR
August 10, 2012 at 10:17 AM delete

keh keh keh
hanya sebab mengambil inisiatif diluar kotak pemikiran yahudi
mana mungkin encik nazha berani disqualifiedkan aku hehe

Reply
avatar
cci
AUTHOR
August 10, 2012 at 11:25 AM delete

wahahhaha... adoiyai... mau pecah perut den ni haa...

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
August 10, 2012 at 8:03 PM delete

Hahaha..aku terima je semua entri:) aish..karang aku buat entri baru untuk GA ni..thank encek TFKG dan En tenuk

Reply
avatar
BiskOt
AUTHOR
August 11, 2012 at 3:37 AM delete

entri yang lambat dibuat.. xD
tapi dah emailkan dulu. wahahaha. maaf ye.


http://beescolor.blogspot.com/2012/08/bagi-dan-belah-giveaway-1-kartunster.html

Reply
avatar