Merdeka dan Bendera Gula Gula

4.9.12 20 Comments A+ a-


Bismillahi Rahmani Rahim


Tanggal merdeka 31 ogos dah expired minggu lepas
Walaupun blog dihantui peristiwa gambar hitam bertanda seruan mutakhir ni, sobs
ia takkan melemahkan semangat anak merdeka untuk upload entri merdekaraya yang tertunggak sekian lama ni..

Ha, nampak tak?
Nampak tak betapa semangatnya diri ini..

Lagu merdeka feveret saya ialah Tanggal 31..
Tapi bukan yang Sudirman nyanyi..rentak march tu tak best..
Saya suka lagu asal dendangan Ahmad CB ni..kalau dengar fuhh
Rasa nak pergi perang je:D hehe..
Layan entri ni sambil layan lagu Tanggal 31 Klasik ni untuk pengalaman lebih memuaskan:)

Klik sini..


































Amacam?terasa nak pergi perang tak?:D

Bendera kain dulu mahal..
Ok sebenarnya saya yang tak ada duit nak beli bendera kain masa tu..
Jadi pasang bendera yang kat dalam batangnya ada gula-gula warna warni bulat bulat tu je la yang mampu:)

Kamu semua macam mana pulak sambut merdeka kecik-kecik dulu?:)


p/s : terima kasih Blog BuasirOtak membuasirkan blog saya sempena Hari Merdeka lalu..
Terharu sobs:)


20 komen

Write komen
skulluv
AUTHOR
September 4, 2012 at 3:48 AM delete

memang kebiasaannya klasik lagi best.hehe

Reply
avatar
nurdani
AUTHOR
September 4, 2012 at 4:06 AM delete

lagu ni lagi terasa semangat kemerdekaan.
*berdiri nyanyi lagu ni

Reply
avatar
plain83
AUTHOR
September 4, 2012 at 4:07 AM delete

ohhh berkobar2 kepala hotak aku tetiba..tahniah nazha kerna berjaya mempengaruhi jiwa aku utk mengikut rentak perasaan ko, walaupon ianya hanya bertahan buat beberapa saat..happy merdeka day ^^

expresi muka di last panel mmg epic abisss XD

Reply
avatar
September 4, 2012 at 4:17 AM delete

oh so maksudnya lagu tanggal 31 tu bukan lagu asal sudirman lah ye... selama ni ingat lagu tu sudirman penyanyi asal

Reply
avatar
September 4, 2012 at 4:42 AM delete

semangat tetap semangat.. tp gula2 bendera tu memg sedap

Reply
avatar
plain83
AUTHOR
September 4, 2012 at 4:51 AM delete

you learn new things everyday...

Reply
avatar
C++
AUTHOR
September 4, 2012 at 5:10 AM delete

Bhai Noob...

Ayoyo... sudah lama la... kesian sama lu baru tau... hahaha...

Reply
avatar
C++
AUTHOR
September 4, 2012 at 5:12 AM delete

Bhai NaZha...

Paling hebat gua punya pengalaman sambut Merdeka bila mana gua kena cari budak ilang masa hiking naik Gunung Jerai... malam ambang merdeka plak tue ilak dua orang.... pergh... tak tau la sebab aper.. maybe jin sorokkan kot... dah nak subuh baru jumpa... rupanyer dalam 50 meter jer dari kawasan perkhemahan tue jer... tapi pelik tabley nak jumpa... panggil pelaung pon dah buat....

Tahun kejadian 1993....

Reply
avatar
rAIHan
AUTHOR
September 4, 2012 at 6:08 AM delete

time kecik2 dulu slaloo beli yg mcm tuh..

Reply
avatar
Aujinz
AUTHOR
September 4, 2012 at 6:55 AM delete

kekecik dulu pun aku suka bendera tue.. koh koh koh

Reply
avatar
merahitujambu
AUTHOR
September 4, 2012 at 6:59 AM delete

beli bendera tu sbb nk mkn gula2 dia je..ngeh2..

Reply
avatar
shidaR
AUTHOR
September 4, 2012 at 10:52 AM delete

sampai la nih pn masih femes bndera gula2 nih hehee :)

Reply
avatar
norinaomar
AUTHOR
September 4, 2012 at 4:07 PM delete

Takpe PON, aku pun baru tau..huhu

Reply
avatar
RazFiRa
AUTHOR
September 4, 2012 at 4:30 PM delete

a'ah la.. dulu slalu beli gula2 tu,, hehehe

Reply
avatar
inche hlovate
AUTHOR
September 4, 2012 at 7:35 PM delete

haha teringt masa darjah 5 aku melalak dalm kelas sebb kawan aku teraburkan gula2 yg ade dlm bendera tu haha

Reply
avatar
misz_eyza
AUTHOR
September 4, 2012 at 7:50 PM delete

ehehehe eyza dulu kalau beli yg tue buang jer cekelat dalam tue...

SELAMAT HARI MERDEKA nazha... (~_~)

Reply
avatar
cEro
AUTHOR
September 4, 2012 at 10:10 PM delete

Bendera ada gula2 tu ada lagi ke jual sekarang ek???
Sangat nostalgik tu, aku siap beli 10 semata2 nak gantung dekat basikal...

Reply
avatar
keri ikhwan
AUTHOR
September 4, 2012 at 11:58 PM delete

gula2 feveret dulu2 tuu.. aku makan sket2 , tak ngap sekali gus. sambil kibar sambil ngap penuh nikmat

Reply
avatar
Yousof
AUTHOR
September 5, 2012 at 2:38 AM delete

Baru aku tau lagu asal Tanggal 31 ni.


Hehe rindu pulak nak makan gula² merdeka tu. Kali terakhir aku makan masa tingkatan 1 kalau tak silap haha.


LOVE MALAYSIA!

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
September 5, 2012 at 6:06 PM delete

hahaha..mmg jd pilihan time dulu2 bendera gula-gula tu.sbb xmampu yg len :)

Reply
avatar