Ramadhan Yang Hilang

29.7.13 19 Comments A+ a-




Bismillahi Rahmani Rahim






Seingat aku, kali terakhir kasut aku hilang kena curik adalah kat surau mase sekolah asrama dulu..
Terpaksa aku pinjam terompah kat surau sebab nak balik asrama..
Malu kejap dengan bunyi ketekak ketekuk ketekak sandal kayu tu..




Tak sangka pulak lepas berbelas-belas tahun benda yang sama jadik balik lepas aku terawih kelmarin..
Sebulan lebih je kot aku guna sandal tu..sobs






















Malam tu terus pegi downtown beli capal..
Sebab capal memang alltime faveret sandle aku..
Tapi..
Tak sangka pulak hayat capal tu lagi kejap..
Semayang maghrib tak sampai 10 minit pun..










27 Julai - 28 Julai 2013..ye typo..








1 hari je?Nope, 19 jam je sebenarnya..
19 jam je capal tu sempat berkhidmat untuk kaki aku?
Tu pun belum tolak 7 jam tidur..
Kenapa?
Why?
Kalau aku dapat ko pencurik, aku akan buat macam kat bawah ni..




Astaghfirullhalazim...
Sabar bero sabar..puasa ni..


Ya, tajuk entri memang tak ada kaitan dengan drama Ramadhan Yang Hilang kt TV3..
Saja nak tarik SEO..






19 komen

Write komen
Mek Onie
AUTHOR
July 29, 2013 at 2:52 AM delete

huwarrrrrrrrr,sedihnya,asyik hilang je selipa dia,haha

Reply
avatar
nurdani
AUTHOR
July 29, 2013 at 3:33 AM delete

entri ni buat aku teringat... semalam selipar pink hitam aku kena kebas. sobs..

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
July 29, 2013 at 4:59 AM delete

Selipar aku pun penah hilang. Tapi setelah melilau mencari-cari akhirnya ia dijumpai di kaki seorang mak cik yang baru balik dari tandas. Aku turut bersimpati.

Reply
avatar
Aujinz
AUTHOR
July 29, 2013 at 5:43 AM delete

dasar perampok perampok sandal yang samdol

Reply
avatar
plain83
AUTHOR
July 29, 2013 at 6:08 AM delete

try pakai sandals pompuan yg mmg berbunga2 n girly abis corak dia, park sandals tu btol2 di antara sandals guys yg lain... walopon takde la 100% full proof strategy ni, kebarangkalian nk kna curi tu low la skit...

Reply
avatar
||aLeaSaRa||
AUTHOR
July 29, 2013 at 6:49 AM delete

hahaha tertipulah tengok tajuk!!!owh memang dah ditakdirkan bulan ni bro takda jodoh dengan sandal2 itu.sekian terima kasih he3....

Reply
avatar
July 29, 2013 at 7:18 AM delete

kau voodookan je pencurik sandal tu.. muahahaha~ *gelak setan*

Reply
avatar
BiskOt
AUTHOR
July 29, 2013 at 8:46 AM delete

letak la kunci barang seketul dua ke.. lepastu kasi ikat tepi kt sandal tu dengan tali besi. insyallah~ xkan ilang punya, melainkan hilang sabar je nak membukanya nanti. orang sabar selalu diduga. :3

Reply
avatar
July 29, 2013 at 9:46 AM delete

xsuka tu pasal letak tenpat strategik or sembunyikn

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
July 29, 2013 at 8:19 PM delete

hahaha lawak plak kaitan dgn drama tv tu

Reply
avatar
Keri
AUTHOR
July 30, 2013 at 7:50 AM delete

its ok bero.. its ok.. *tepuk bahu
mngkin letak chip pengesan dlm slipar tu boleh mmbantu mengatasi kejadian seperti ini. selamat mencuba

Reply
avatar
merahitujambu
AUTHOR
July 30, 2013 at 8:57 PM delete

rezeki org tu kan..adeh..skit hatiii..lain kali pegi memana pakai sipar jamban..ahahahah..x pon terompah kayu tu..

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
July 31, 2013 at 1:19 AM delete

tarik nafas.. cool cool kadang-kadang berlaku di temple juga

Reply
avatar
Taufik
AUTHOR
July 31, 2013 at 3:39 AM delete

selamat berposa abam nazha
dah nak raya baru timbul hahaha

Reply
avatar
budoxe
AUTHOR
July 31, 2013 at 9:44 AM delete

kartun yg simple, nice!

Reply
avatar
aku_ein
AUTHOR
July 31, 2013 at 5:43 PM delete

Ala xpun ko buat macam ada satu pakcik kat kg aku, pakai kasut legen aka kasut PCK..setakat yang aku tau xde orang nak curik..cuma takut jemaah lain tengok ko semacam je..

Xpe la bro, anggap la tu satu kifarah dosa, Allah nak uji..Dia tarik nikmat ko, dengan hilang kasut..Kalau Dia ambik tangan ke, jari ke, lagi parah..orang yang beriman memang banyak dugaan..

Reply
avatar
plain83
AUTHOR
August 14, 2013 at 2:42 AM delete

uit uit... try this trick! bleh tahan XD

http://wansite.blogspot.com/2013/08/gambar-kreatif-selipar-boleh-buat-di.html

Reply
avatar
ayut
AUTHOR
August 17, 2013 at 6:17 AM delete

hahaha...19 jam je?mmg tak tahan la klu gitu ;p

Reply
avatar