Give Away | Bagi Belah Kartunster #2

18.7.13 24 Comments A+ a-




Bismillahi Rahmani Rahim







Hai pembaca kartunster semua:-)


Memori berpuasa dan berhari raya semasa kanak-kanak adalah antara memori manis yang mengisi sisi hidup kita..dan ia berlaku HANYA sekali je sepanjang hayat kita..
sobs sobs..
Walaupun kita kini telah dewasa, banyak kenangan dan pengalaman yang sweet-sweet sour ni tetap terakam dalam ingatan kita bukan..
Kalau nak cerita biasanya kena tunggu bila ada adik beradik masa malam raya atau bila lepak dengan kawan-kawan masa nak buka baru kita story kan..
Nah, sekarang ada cara baru..bukan setakat cerita2 kosong tahu, siap ada hadiah lagi..
Kartunster nak ajak semua pembaca dan followers untuk kita sama-sama berkongsi pengalaman pahit, manis, masam, kelat dan payau yang pernah kita lalui dulu dalam 
Give Away | Bagi Belah Kartunster #2..





Tema : Kenangan Ramadan, Raya & Aku











Syaratnya :

0) Buat tajuk Give Away seperti kat atas. Copy paste kan gambar ilustrasi kat atas dan backlink ke kartunster.blogspot.com.





 1) Like di sini
 




2) Jom jadi Awesome Kartuners di sini :






 3) Ni paling penting sekali..
Buat ringkasan memori ramadan & raya anda dengan menggunakan ayat di bawah :

Zaman aku berpuasa dan beraya masa kecik-kecik dulu best gila. 
Aku ingat lagi, masa tu .................(sambungkan tak lebih daripada 100 patah perkataan)





4) Sila gunakan ayat bahasa melayu standard yang senang difahami..jangan guna bahasa alien (cth : itew, sayew, larh, sangad dan yang seangkatan..tak perlulah aku listkan kat sini..muntah aku..)..aku annoying dengan bahasa macam ni..
**update : loghat orang Malaysia yang difahami pun boleh..





5) Dah siap? Copy link anda kat komen dibawah..senang aku nak update peserta





6) Tarikh tutup :  26 haribulan Julai 2013










 Hadiah :


1) 3X pemenang dapat handmade kad raya + aku KARTUNkan + PUBLISHkan cerita beliau di klog ini..

2) 12X pemenang dapat kad raya handmade..









Aku tau hadiah tak berapa menarik..
"eleh kad raya je"..mungkin ada yang mengujar macam tu..
Well, hehe..tu je yang mampu bero..yang penting kan ikhlossss..

Cerita yang paling ROTFLMAO, yang paling humor, yang paling sadis, yang paling tacing hati dan perasaan, cerah jadik pemenang..

Keputusan adalah muktamad ok :-) 

Terima kasih dan selamat berpuasa 


**update peserta :



Sori lambat umumkan ye..

Pemenang GA|Bagi Belah Kartunster #2

3X kad raya + kartun publish di kartunster : BiskOtNorazlin NordinBuasirOtak


Terima kasih atas penyertaan semua..
Aku terharu..
Semua bercerita dengan penuh jujur dan santai..
Walaupun hanya dalam lingkungan 100 patah perkataan..

Aku harap semua sudi join lagi bila aku buat ye:)






24 komen

Write komen
Keri
AUTHOR
July 18, 2013 at 8:45 AM delete

aku baru je nak buat cerita pasal Ramadhan.. alang2...

Reply
avatar
plain83
AUTHOR
July 18, 2013 at 2:37 PM delete

Oooh menarik, jap aku nak try reminisce balik kenangan raya yg best2 zaman kekanak dulu... kalo dpt ingat yg best, insyaAllah aku join ek bero....

Reply
avatar
hime s
AUTHOR
July 18, 2013 at 5:57 PM delete

haa..nanti aku carik balik kenangan dulu2

Reply
avatar
merahitujambu
AUTHOR
July 18, 2013 at 6:05 PM delete

itew rasew ..ahahaha..insyaALLAh join.. salam ramadhan =)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
July 18, 2013 at 6:41 PM delete

kalau dlm loghat utara boleh dak?

Reply
avatar
Aujinz
AUTHOR
July 18, 2013 at 6:47 PM delete

weihh.. aku recycle balik entry taon lepas boleh tak... kah kah kah

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
July 18, 2013 at 8:05 PM delete

abang aujinz buatlah lagi 1 yang baru..abang aujinz kan hensem:)

Reply
avatar
nurdani
AUTHOR
July 18, 2013 at 10:07 PM delete

teringin jugak nak buat. sambil kongsi kisah ramadhan, sambil cuba2 nasib dapatkan kad raya eksklusif tu

Reply
avatar
ankeljonni
AUTHOR
July 20, 2013 at 7:11 PM delete

bang... itew da join da... tapi itew ta pandai math.. itew tulis 300 patah perkataan.. akekekkekekeke.

Reply
avatar
Keri
AUTHOR
July 20, 2013 at 10:48 PM delete

mana aci ojin je hensem. pujila aku skali puji laa haha

Reply
avatar
BiskOt
AUTHOR
July 21, 2013 at 8:03 AM delete

they know what you did last ramadhan.. *keshing!* B|

http://beescolor.blogspot.com/2013/07/give-away-bagi-belah-kartunster-2.html

Reply
avatar
P#eoniX
AUTHOR
July 21, 2013 at 10:53 AM delete

sy nak join buleh??
http://pheonixcharlotte.blogspot.com/2013/07/give-away-bagi-belah-kartunster-2.html

Reply
avatar
nazrul ali
AUTHOR
July 21, 2013 at 5:04 PM delete

cikgu keri calon suami hemsem dan misali:)

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
July 22, 2013 at 2:22 AM delete

Yeay!!..dah publish entry.
Walau tak banyak kenangan,tapi sebenaqnya banyak yg nak ditaip tu...
tapi tu la kan....takleh lebih2..hehehehhe.....

http://lamanprincess.blogspot.com/2013/07/give-away-bagi-belah-kartunster-2.html

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
July 22, 2013 at 8:14 AM delete

aku takmau join lah. kalau aku join, mesti aku yang menang. HAHAHAHA *gelak yang memualkan*

good luck peserta semua!

-pa-

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
July 24, 2013 at 1:15 AM delete

Cuba baca kot-kot boleh dikartunkan. Eh.

http://azianizolman.blogspot.com/2013/07/give-away-bagi-belah-kartunster-2.html

Reply
avatar
July 25, 2013 at 8:26 AM delete

http://cheritanorazlin.blogspot.com/2013/07/give-away-bagi-belah-kartunster-2.html

saya joinnn

Reply
avatar
Keri
AUTHOR
July 25, 2013 at 9:48 AM delete

join jugak
http://ilusi-fantasidunia.blogspot.com/2013/07/give-away-bagi-belah-kartunster-2.html

Reply
avatar
ben osman
AUTHOR
July 28, 2013 at 5:28 PM delete

cet. aku nak join tapi baru follow blog ni. terlepas tarikh sudah :(

Reply
avatar