Sorry Supermoon

24.6.13 18 Comments A+ a-




Bismillahi Rahmani Rahim






Supermoon ialah satu fenomena dimana kedudukan bulan berada paling hampir dengan bumi, menyebabkannya kelihatan 30% lebih cerah dan 14% lebih besar daripada yang biasa..rujuk sini













sayangnya supermoon paling hampir dengan bumi bila Malaysia tengah jerebu..
Muar darurat..

Wong Muor kabeh, ojo dholan-dholan..
Jagong neng ngomah waeh..
(ni dalam bahasa jawa, siapa boleh translate dia memang jawa sejati)

18 komen

Write komen
June 24, 2013 at 4:25 AM delete

meh sini gua translate

orang muar semua, jangan jalan2..
duduk kat rumah je..

betul tak...betul tak?

Reply
avatar
C++
AUTHOR
June 24, 2013 at 4:43 AM delete

Bhai NaZha Anua...

Wei... lamernyer baru update... hahaha

Reply
avatar
keri ikhwan
AUTHOR
June 24, 2013 at 5:26 AM delete

tapi ada yg smpat snap gambar bulan nisfu syaaban. terang gila. cantik

Reply
avatar
June 24, 2013 at 7:26 AM delete

tp da ok da kan.. dapat tgok gak tp merah kesian bulan tga tahan nafas..hahaha

Reply
avatar
plain83
AUTHOR
June 24, 2013 at 8:57 AM delete

aku boleh tengok bulan tu, tadi pun aku ada tengok, mmg terang n cantik ^^

asap jerebu on the way ke utara, penang dah kena... huhuu bersedia je ler kitorang kat peghelih nih (-_-)...

p/s: buka posa makan apa tadi? ^^

Reply
avatar
||aLeaSaRa||
AUTHOR
June 24, 2013 at 9:06 AM delete

alah kak lea orang muo jugak tapi tak faham apa pun bahasa jawo tu he3...semalam sempat jugak kak lea tengok bulan dan snap dari jauh ^^

Reply
avatar
Aujinz
AUTHOR
June 24, 2013 at 7:36 PM delete

nie ape lelame hiatus nie... bila nak aktif balik?

Reply
avatar
Aujinz
AUTHOR
June 24, 2013 at 7:37 PM delete

Orang Muo area mana? *kekebil mata*

Reply
avatar
merahitujambu
AUTHOR
June 24, 2013 at 8:28 PM delete

boleh tgok matahari dgn mata kasar tu bila jerubu..kalau x tunduk bawah je bila berjalan..huhuh

Reply
avatar
June 24, 2013 at 8:37 PM delete

supermoon dengan superman rasa2 mana yang lagi best?

Reply
avatar
Uncle Jonni
AUTHOR
June 25, 2013 at 6:25 AM delete

alaaaaaaa... setakat ckp jawa...
sebelah tgn je bro... kuikuikui

Reply
avatar
BKT
AUTHOR
June 25, 2013 at 8:31 PM delete

Kue wong muor yo?
Muo nangdi sih?

Reply
avatar
nazha anua
AUTHOR
June 25, 2013 at 9:45 PM delete

balik kampung cari inspirasi bro :P

Reply
avatar
nazha anua
AUTHOR
June 25, 2013 at 9:46 PM delete

supernoob la paling best..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
June 26, 2013 at 6:06 PM delete

Ora enak kok jagong neng umah wae..

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
June 27, 2013 at 12:53 AM delete

superstar la

Reply
avatar