Diari Suami Isteri 3

1.4.16 6 Comments A+ a-






Bismillahi Rahmani Rahim
























































Aku dan Puan isteri dulu belajar kat sebuah universiti tempatan cawangan kelantan 
Universiti tu mutakhir ni glamor sebab masuk Malaysia book of record sebab berjaya susun payung membentuk perkataan LOVE..

Sebab zaman student adalah zaman ikat perut, nasi bajet yang kami selalu makan ialah Nasik Berlauk Kak Wok..
Jadi, sebab area tempat tinggal isteri ada jual nasi dengan tema yang sama, kami pun cubalah dengan harapan ia sedap macam yang kat Kelantan punya..

Tapi, walaupun nasi ni tak sedap macam kami pernah rasa, nasi ni memang mesra rakyat sebab harga dia murah..
Kat Kelantan dulu RM2.50 je..kat Ipoh ni RM3..
Aku panggil ni nasik marhaen..
Punyalah ramai rakyat marhaen beratur tak putus-putus nak beli nasi ni..

Hebat betul penangan Nasik Kak Wok..
Gomo Kak Wok Gomo!


6 komen

Write komen
April 1, 2016 at 4:25 AM delete

Aku baru tahu sebenarnya ada 2 versi restoran ni, satu Nasi Kak Wok, satu lagi Nasi Kak Wook. Tak tahu siapa tiru siapa huhu.

Reply
avatar
cEro
AUTHOR
April 2, 2016 at 9:25 AM delete

Dekat area rumah aku kat KL ada satu kedai jual nasi Kak Wok jugak, tapi RM6 laa tapi.
Harga KL kot. Hahahahahah

Reply
avatar
aku_ein
AUTHOR
April 2, 2016 at 11:25 PM delete

Semua pakat tiru belaka..tengok nama ni sohor, terus pakat guna nama tu..cuba lepas ni nama nazha sohor, nama ni la yang orang akan guna plak..

Btw, sedap sangat ke nasi kak wok ni..aku makan biasa je..tapi lidah aku la..

Reply
avatar
Aujinz
AUTHOR
April 7, 2016 at 10:02 AM delete

Aku tak pernah makan nasi kak wok.. huhuhuhu

Reply
avatar
Aujinz
AUTHOR
April 7, 2016 at 10:03 AM delete

Aku tak pernah makan nasi kak wok.. huhuhuhu

Reply
avatar
Adwrn7
AUTHOR
June 20, 2017 at 2:43 AM delete

Keep it up...semoga tak terkubur bakat yg ada.

Reply
avatar