K-Drama : Semboyan Telah Berbunyi !

14.3.13 19 Comments A+ a-




Bismillahi Rahmani Rahim





Ni adalah kartun drama (K-Drama) khas..
Aku dedikasikan kepada pejuang negara gagah yang sedang mempertahankan bumi berdaulat Sabah..



Untuk pemimpin bodoh yang anggap ni semua sandiwara..
Untuk pemimpin baghal yang ambik kesempatan politik atas isu ni..
Untuk rakyat Malaysia yang buta mata hati yang kerjanya caci maki carut dan seranah..
Untuk pengganas bangsat yang iblis dan syaitan tapi bertopengkan "Islam"..
Ketahuilah bahawa..
Pejuang negara ni tak ambil pusing pun apa yang kamu cakap..
Sekelumit pun mereka tak pinta disanjung bak wira..
Jauh sekali makan hati..
Jauh sekali patah semangat..
Sebab mereka..
Sudah lebih awal nekad menggunakan nyawa..
Sebagai cagaran keamanan Malaysia..
Tak akan pernah hilang kesediaan dan kesetiaan mereka untuk pertahankan negara..

Al-Fatihah

#RESPECT
#PRAY4SABAH





K-Drama Dedikasi | Semboyan Telah Berbunyi !








Aku masih ingat lagi..
Masa tu..tahun 1994..
Cikgu bertanyakan tentang..
Aku tak tahu cita-cita tu apa..
Bunyi macam kuih pelita..
Yang aku faham..cita-cita tu, apa aku nak jadi bila besar nanti..









































Aku tak pasti apa respon cikgu dan kawan-kawan yang lain tentang cita-cita aku..
Yang aku tahu, aku dah tekadkan seluruh semangat aku untuk luahkan cita-cita tu..










Ternyata, respons yang aku terima agak "menggalakkan"..










Terutamanya dari "dia"..











Teruk sangat ke cita-cita aku?
Aku pun tak tahu kenapa cita-cita aku macam tu..
Ia semulajadi dari dalam hati..
Yang aku tahu semangat nak pertahankan sesiapa yang aku rasa dalam kesusahan..
..adalah sangat kuat..










Nasib baik cikgu bagi perangsang...











..tatkala aku dah putus harapan..




















Masa balik dari sekolah..
..aku dikejutkan dengan suara belum baligh yang aku macam kenal..











Ya..aku memang cam suara tersebut..



















bersambung...

19 komen

Write komen
March 14, 2013 at 4:38 AM delete

kalau bebudak belum baligh dulu2 memang lebih kurang camtu je la cita2 dia. pastu ada pulak yang nak jadi pilot la, doktor la.. pastu nanti ada je 'pengganas' yang nak membahan cita2 budak lain.

Reply
avatar
March 14, 2013 at 5:55 AM delete

masa kecik xtahu nak jd apa.. conpius sebab tiada pendedahan.. bila besar sikit nak jd interior designer.. sb tgok majalh deco..hoho sekarng kerjaya sy adalah suri rumah dan mama yg comel..hohohohoh

Reply
avatar
Gee GTG
AUTHOR
March 14, 2013 at 7:37 AM delete

wah.. nak sambungan.. seronok..
yes respek ..('-')>

Reply
avatar
plain83
AUTHOR
March 14, 2013 at 11:26 AM delete

muntaha? uih ada bebetul ka nama cmtu? bukan niat nak bahan na...tanya jerrrr :p

Reply
avatar
nazha anua
AUTHOR
March 14, 2013 at 5:53 PM delete

oh ada..boleh google..

Reply
avatar
merahitujambu
AUTHOR
March 14, 2013 at 6:42 PM delete

ahahaha..terigt dkt adik sy..cite2 nak jadi doktor penyanyi boleh??lawak pon ada..

Reply
avatar
Razfira
AUTHOR
March 14, 2013 at 6:43 PM delete

alamak bersambung plak.. hehehe

Reply
avatar
keri ikhwan
AUTHOR
March 15, 2013 at 1:25 AM delete

Fuh saspen.. saspen
sidratun muntaha.. unik betul nama tu

Reply
avatar
Len Inouie
AUTHOR
March 15, 2013 at 2:24 AM delete

hahahaha....
cepat sambung!

Reply
avatar
Len Inouie
AUTHOR
March 15, 2013 at 2:25 AM delete

cikgu ada tahi lalat. :)

Reply
avatar
cci
AUTHOR
March 16, 2013 at 10:50 AM delete

btul tu.. sangat sentap bila ada cacian yg camtu.. sbb my hubby ATM.. huhuhu

Reply
avatar
Tengku Puteri
AUTHOR
March 17, 2013 at 3:43 AM delete

Nasib nama beliau sidratun muntaha... kalau sakaratul maut..! huh...haru...hehehe...

Reply
avatar
Aujinz
AUTHOR
March 17, 2013 at 8:18 PM delete

oii.. kekecik dulu aku nak jadik Pilot.... koh koh koh

Reply
avatar
plain83
AUTHOR
March 17, 2013 at 8:27 PM delete

http://jiwafaham.blogspot.com/2012/01/rahsia-sidratul-muntaha-1.html

Reply
avatar
Hariah Ahmad
AUTHOR
March 19, 2013 at 1:42 AM delete

eekk.. sama arr. akak dolu2 pun nak jadi askar..

Reply
avatar
cEro
AUTHOR
March 19, 2013 at 10:52 AM delete

OK! TAK SABAR TAK SABAR nak tau sambungannya...hehehe

Reply
avatar
TiranaAduka
AUTHOR
April 15, 2013 at 3:21 AM delete

Rasanya TiranaNak kumpulkan semua karya Kartunster ni dalam blog TA
Bersama Jagung Besar_TA
Oh ya Ini ada lagi gambar TA dengan jagung besar...
layan santai santai je...usah kelam kabut.....

Reply
avatar
TiranaAduka
AUTHOR
April 15, 2013 at 3:24 AM delete

Maaf tanya..
Sesuai tak kalau TiranaAduka nak Bagi tajuk...

"Kisah Ku di abadikan oleh Kartunis Kartunster"

Kalau kurang elok tolong betul kan...TA bru ada 1 kat blog nie....masih menanti dengan penuh kesabaran......kalau tak keberatan dari pihak kartunster....terima kasih sangat

Reply
avatar