Doa Masuk & Keluar Tandas

18.4.12 2 Comments A+ a-

Bismillahi Rahmani Rahim




Saya teringat kisah masa kecil dulu..
saya paling tak suka sakit perut nak buang air..




sebab bila sakit perut, mesti kena pergi ke tandas..
dah lah tandas saya jauh tercorok kat belakang rumah..




Walaupun saya rasa gembira bila bayang tandas kelihatan,
tapi ia tetap tidak melegakan perut saya yang sakit..




saya mesti..MESTI..teringat dan terimaginasi abah cakap, 
kalau nak masuk tandas kena
pakai lapik kepala..lepas tu kena jirus (flush) ..kalau tak, nanti syaiton yang direjam akan memangkuktandaskan kepala kita..




Ah, jijiknya ! Saya tak nak..nanti rosak rambut saya..
Saya tak rela.




Macam biasa..kalau dapat "idea" mesti kena lukis gambar mentol menyala..
 tipikal komik..

 



Jeng jeng jeng..selesai masalah saya. bijak kan?
Saya harap dengan cara ini, syaiton tak akan buang air besar atas kepala saya.
Tapi, kasihan baju saya. Kolar bajunya semua *molor !

*bahasa jawa = kendur

 



Saya tak pernah hafal doa nak masuk tandas.
Nasib baiklah tandas rumah dekat dengan dapur.
Jadi, saya pun jeritlah...




Dengan lantangnya, saya akan ulang balik doa 
yang emak saya bacakan.
Biasanya, saya minta emak baca laju sikit sebab perut dah sakit sangat.




Habis baca doa, saya pun apa lagi..tak membuang masa yang emas tu lah





  






Oleh sebab tak hafal doa keluar tandas, saya akan bertempik sekali lagi minta emak selamatkan saya..




Tapi, doa ni saya minta emak baca perlahan-lahan sahaja..
 Siap minta emak ulang semula kalau tak jelas..hehe


Terima kasih emak tersayang :)







p/s : anda hafal dan amalkan tak doa2 ini?

2 komen

Write komen
Aujinz
AUTHOR
May 27, 2012 at 10:05 PM delete

doa masuk tanda jer ingat, doa keluo tandas hampeh sampai ke tua la nie pon tak hingat lagi... koh koh koh

Reply
avatar
nazha anua
AUTHOR
May 27, 2012 at 10:29 PM delete

aku pun nasib baik mintak mak aku ajo..haha

Reply
avatar