Nafsu Melukis

18.6.12 5 Comments A+ a-


Bismillahi Rahmani Rahim



Saya suka melukis. Suka gila.
Bukan suka jadi gila, tapi suka yang tersangatlah dengan melukis.
(lawak hambar)..haha

Em, mungkin sebab dari kecik dah melukis kot.. 
Melukis bukan je hobi, tapi ia adalah semangat saya!!
bak kata omputih "It is a passion"~

 Ok, taklah nampak sangat passion nya kan..




Arakian, mood untuk melukis tersangatlah dipengaruhi oleh level kerajinan..

Pembolehubah yang dimalarkan : Masa
Pembolehubah yang dimanipulasikan : Tahap Kerajinan

Rajah 1 menunjukkan hubungan  Tahap kerajinan melawan Masa





Bila time kerajinan memuncak, nafsu untuk melukis akan bergelora.. 
membuak-buak..mengikut irama yang asyik..
Perasaannya macam bila Portugal kalahkan Belanda hari tu :D 
Kalau boleh, semua benda nak diconteng daripada meja, dinding sampailah siling rumah.
(serius saya pernah lukis gambar ultraman kat siling rumah)






Tapi bila level kerajinan jatuh mendadadadadak...pegang pen pun rasa macam ni..

=__= 

Saya harap satu hari nanti, melukis bukan saja takat hobi tapi jadi kerjaya dan pendapatan saya.

Persoalannya, bilakah?




p/s : entri terakhir sebelum ini adalah pada 16 May 2012. Sekarang ni 19 Jun 2012. Sebulan lebih tak update..ini bukan sebab malas, ni sebab tahap kerajinan turun mendadadadadak ya:D

5 komen

Write komen
Uncle Jonni
AUTHOR
June 19, 2012 at 7:19 AM delete

hakhakhak... ya. aku pun suka conteng2... pada hujung minggu sahaja... tadak masa laaaa... huhu

Reply
avatar
nazha anua
AUTHOR
June 19, 2012 at 5:03 PM delete

tipu la uncle jonni..tengok tiap2 hari je update..haha

Reply
avatar
Aujinz
AUTHOR
June 19, 2012 at 8:26 PM delete

kita serupaaaaa.. hahahhaha..
suka menconteng gak.. dan bila tahap kemalasan tue, nak pegang pen ngan tablet ponnnnn malasssss gila.. koh koh koh

Reply
avatar
nazha anua
AUTHOR
June 19, 2012 at 9:20 PM delete

Aujinz, lepas tu apa jadik kat lelaki yang bajnya kena sirap tu?cepat sambung komik haaang..heheheh3

Reply
avatar
ParkAir
AUTHOR
June 20, 2012 at 12:39 AM delete

Betul tu, ada masa rasa malassss sangat nak update. ada masa rajin je, rasa nak wat 2 3 entri je sehari.

Reply
avatar