Entri Untuk Emak

9.5.12 7 Comments A+ a-


Bismillahi Rahmani Rahim



Semasa kecil, saya sangat kecil...
Tetapi itu bukan sebab untuk saya diperkecil-kecilkan!


Buktinya, seperti kanak-kanak lain, 
saya adalah seorang budak yang aktif dan proaktif,
membesar dengan sihat bagaikan johan..









Disebabkan keaktifan yang melampau berbanding usia saya yang masih hijau, saya sering terlupa dimana saya letakkan barang2 permainan 
(sekarang pun sama..?)

Nasib baik saya genius, jadi sekejap je dah dapat cari penyelesaian.
.
.
.
.
.
.
.


Tanya kat emak..settle..hehe











Dan biasanya, kat mana yang emak cakap, memang kat tempat tulah permainan saya menyembunyikan diri..



 Saya selalu terfikir yang emak ada kuasa ajaib boleh tahu kat mana saya terlupa/sorokkan barang..









entah-entah mak tahu saya dah sorokkan cawan yang saya terpecah kat belakang tandas??gulp..










Kuasa ajaib mak tak berakhir disitu, bila abah ke abang ke akak ke adik ke terlupa barang mesti merujuk kat mak..










 "cari pakai mata ke pakai hidung?" ayat saja saya cari pasal..hehe






Sejak peristiwa itu, saya pun berazam nak ingat semua barang yang ada kat semua penjuru rumah biar saya dapat kagumkan adik beradik saya memberi saingan sihat pada emak..hehe








Tapi...












azam tinggal azam..



Sampai laaa ni emak menjadi rujukan saya..kadang-kadang je la..hehe





Justeru..






Kerana melahirkan saya....terima kasih emak


Kerana membesarkan saya....terima kasih emak..


Kerana mendidik saya....terima kasih emak..


Untuk segala2nya....terima kasih emak




Dunia Akhirat saya sayangkan emak..





Selamat Hari Ibu untuk Emak tersayang <3


Bonda Hajah Sairah Haji Amin





7 komen

Write komen
art zam
AUTHOR
May 10, 2012 at 1:10 AM delete

Terbaik ar..hehe samalah jugak dengan aku..mesti tanya mak..^^

Selamat Hari IBU..

Reply
avatar
nazha anua
AUTHOR
May 10, 2012 at 1:53 AM delete

kadang-kadang tak cari lagi dah tanya mak dah..hahaha

ya, selamatkan hari ibu-ibu kita

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
May 10, 2012 at 11:46 PM delete

Terbaikkk bro..

Reply
avatar
Aujinz
AUTHOR
May 27, 2012 at 9:52 PM delete

selamat hari Ibuuuu.. koh koh koh

Reply
avatar
nazha anua
AUTHOR
May 27, 2012 at 10:26 PM delete

Selamat hari Ibu juga..koh koh koh

Reply
avatar