Signature - Lambang Keperibadian Lelaki Maskulin

3.11.11 0 Comments A+ a-

Bismillahi Rahmani Rahim

Tadi tengah sign dokumen, tiba2 terkagum dengan signature sendiri..hehe
Berevolusi dengan mendadak betul signature aku rupanya..
Hmm..~..smart..;D haha..masih lagi dalam mode kagum..
Annoying ke?maaf..
.
.
Aku pun tak tahu macam mana aku boleh terfikir nak buat macam2 signature ni..
Yang aku tau, bila pegang pen je,tangan aku dengan spontan akan mensignature sendiri..
Hebat?biasa je..hehe
Banyak tafsiran yang orang boleh buat bila tengok signature kan?Ilmu apa dia guna pun aku tak tau..
Jadi,saja2 nak kongsi beberapa bentuk signature yang kini menjadi mantan kepada identiti aku..
.
.
ZASSS!!!
.
.


Tengok,masa sekolah rendah pun dah ada signature dah..Yang sebelah kanan tu..
Aku cipta ni khas masa nak sign report card darjah 6..Adalah iras2 nama aku,tapi mana datang simbol yang hujung sekali pun aku tak tahu..suka2 je bubuh..hehe
Aku adaptasi (tiru) signature ini dari signature abang aku - hasil latih tubi kat page belakang buku Matematik 
Habis lunyai buku tu aku kerjakan..tapi alhamdulilah berkat sabar, gigih dan tabah, hasilnya memuaskan..
Yang beza cuma simbol yang hujung tu dengan gigi2 dia..Aku sign sangat perlahan sebab nak kira gigi tu tak nak bagi terlebih..Yang huruf 'N' mulatu semua sama..
Kira paling awesome lah masa sekolah rendah siapa yang dah ada signature sendiri..kan kan..
.
.
.
.
.



Masa terus berlalu,aku kini menginjak remaja..Signature pun dah berubah dah..
Sebab aku sekolah agama,maka sebab tu aku pun cipta signature jawi..
nun zod ra alif lam alif nun wau alif ra alif lam ya (gabungan nama aku dan bapa aku)
sebelum Mamat Sepah guna sign jawi,aku dah guna dulu dah sebenarnya..cuma,aku tak bagitahu press je..
Kat semua paper exam mesti aku sign jawi ni kat page belakang..

Sebelah kanan tu pula ialah trademark aku..Kat mana2 buku latihan ke mesti aku conteng kartun lepas tu bubuh trademark ni..hehe..Tapi aku tak tulis kat kertas terus..
Aku ambil pen dakwat basah, lepas tu tulis trademark tu kat belakang pemadam, 
kemudian cop kat sebelah kartun aku..
Konon2 macam STAMP PAD la..nak tempah sendiri dia orang tak reti buat sebab rumit sangat..
bukan sebab aku tiada duit ya..harap maklum..
.
.
.
.
.
.


Masa terus tinggalkan aku tak ingat punya jauh..Aku di fasa pra dewasa..
Signature pun makin kompleks..
Maklumlah dah akhirremaja ni kenalah memberontak dan cuba sesuatu yang baru..
Aku ambil sana sikit,sini sikit, touch-up2 sikit..hoh jadilah bentuk macam ni..
Lepas belek2 balik, buruk bebenor ghupenya signature yang ni..huruf 'R' yang hujung tu je boleh baca..hehe
Dah la buku bank aku semua sign macam ni..kalau pergi bank ambil duit guna buku mesti kantoi bila scan dekat mesin sinar ultra lembayung (UV)..sebab kena ikut sejibik sign yang ni..
.
.
.
.
.


Lepas2 dah kerja ni, aku tak nak dah guna sign budak2..
Aku cipta sign yang simple,susah nak ditiru dan orang boleh tahu sign tu aku punya..
Tadaa...hasilnya yang sebelah kanan tuh..nama aku + bapa aku..
Yang calit belah bawah tu mesti kena ada la..sebab dah terbiasa,tak boleh nak buang..


Nampaknya bukan sign je, cara sikat rambut pun berubah juga nampaknya..hehehe...adakah entri sign ni cuma nak mengaburi revolusi rambut je sebenarnya ? Entahlah.. ;D 


p/s : sign anda pula macam mana? :)